Els comerços fan un balanç excel·lent del programa Digital Commerce de la Mancomunitat

Dilluns, 27 de gener de 2025

La Mancomunitat de la Conca d’Òdena ha presentat el balanç del programa de transformació digital per a petits comerços i restauració a la Conca d’Òdena “Digital Commerce”. En total s’han transformat 9 comerços mitjançant 208 hores d’assessorament personalitat (200 hores individuals i 8 hores grupals). L’objectiu principal d’aquestes formacions, valorades en 2.200 euros però totalment gratuïtes per als comerços, va ser millorar la competitivitat digital mitjançant estratègies pràctiques i adaptades a cada negoci, posant especial èmfasi en la Intel·ligència Artificial.

Els diferents consultors han ajudat als comerços a millorar en àrees com la comunicació digital i les xarxes socials, el desenvolupament web i l’e-commerce, la publicitat digital, i les eines operatives (SEO i Google My Business), a més de les eines d’Intel·ligència Artificial (IA). Els participants al projecte valoren molt positivament l’experiència i conclouen que han augmentat la seva presència digital i que això ha millorat la seva visibilitat i competitivitat. El projecte reflecteix el compromís de la Mancomunitat amb l’evolució digital del comerç local, incorporant els avantatges que representa la IA també per aquests comerços i combinant innovació i assessorament proper.

Una formació personalitzada i molt pràctica

Un dels establiments participants ha estat el New Cellar Gastrobar de Vilanova del Camí. Els seu propietari, Alejandro González, fa un balanç excel·lent de l’experiència: “m’ha ajudat moltíssim a adquirir nous coneixements de les xarxes socials com ara planificar les publicacions i aconseguir més visibilitat, que al final és el més important.”. González també destaca que la formació ha estat de caràcter totalment pràctic i que tot el que ha après ara podrà aplicar-ho tot sol, ja sense l’ajuda dels assessors: “és una experiència molt enriquidora i totalment aprofitable”. A més d’aquest establiment de Vilanova, també han participat al programa els negocis A Grams, Bumback, Carnisseria Vidal, Joiera Trias, Llucià Joiers, Valls Òptics, Tallers Marcel Claramunt i ADN Veterinari.

Els qui també fan un molt bon balanç del programa són les empreses de consultoria que han treballat colze a colze amb els comerços els darrers 6 mesos. Una d’aquestes empreses és la cooperativa El Garbell, especialitzada en Intel·ligència Artificial. El seu fundador, Gerard Farrés, explica: “hem pogut transmetre als comerciants els principis fonamentals de l’IA generativa perquè aprenguessin a utilitzar els programaris i hem aconseguit, per exemple, que es poguessin fer el propi catàleg amb imatges de IA o que generessin contingut per xarxes”. L’important, per Farrés, és que “l’assessorament els ha donat uns coneixements i unes eines i ara tenen les bases per utilitzar la IA amb responsabilitat i seguretat”. Gerard Farrés afirma: “estem molt contents d’haver participat en aquest programa i d’haver pogut treballar amb empreses i comerços del territori, perquè fèiem molta feina a fora però no havíem tingut l’oportunitat de treballar per la Conca”.

Sessió final per a tots els comerços participants

El programa es tancarà definitivament el dia 24 de febrer amb una sessió final grupal sobre IA generativa, a la qual hi podran participar tots els establiments de la Conca d’Òdena inscrits al programa. En aquesta formació, que impartirà El Garbell, es mostrarà com la IA pot ajudar als comerços a fer feines feixugues o repetitives com ara programar publicacions a les xarxes socials amb l’ajuda d’un assistent de calendarització, a comunicar-se amb l’administració, a redactar projectes o a gestionar la comunicació amb els clients.

Digital Commerce Conca

El programa “Digitalcommerce Conca” va néixer l’any 2021 impulsat per la Mancomunitat de la Conca d’Òdena i finançat per la Diputació de Barcelona amb l’objectiu de millorar la presència a internet i l’estratègia de negoci de comerços, restaurants i parades de mercat de la Conca d’Òdena gràcies a l’avantatge competitiu que representa l’ús de la tecnologia.

En les tres edicions del programa, més de setanta comerços i restaurants de la Conca d’Òdena s’han pogut beneficiar del Digital Commerce gràcies als acompanyaments personalitzats, i més de dos-cents han participat als diferents seminaris grupals.

Darrera actualització: 27.01.2025 | 12:57